tiistaina, lokakuuta 16, 2007

Tiistaiaamuna

Hämmästyttävää on sekin, kuinka nopeasti kehon ja mielen psykofysiologia tottui tähän uuteen kalendaariseen järjestykseen. Voi olla, että keskiviikko on jopa tiistaita parempi; nyt tiistai tuntuu lähes vapaapäivältä, eritoten iltatoimet tuntuvat nykytiistaisin sujuvan verkkaisesti ja leppoisasti. Rehellisyyden nimissä täytyy tunnustaa, että käytännössä jok'ikinen syksyinen keskiviikko-ilta musavisailun parissa ovat olleet rauhallisia, vailla sen kummempaa raikulointia ja kosteaa ilonpitoa. Tunnustan siksi, koska etukäteen hivenen jännitin tulevia torstaiaamuja, jolloin varhainen herätys ja pirteä työskentely vaatimattomien paperitöitteni ääressä ovat näennäisestä keveydestään huolimatta minulle tod. henk.koht. tärkeää elämänaikaa. Minä kun olen kaiketi torstain lapsi ja ajattelen vanhanaikaisesti torstain olevan toivoa täynnä. Perjantaina olen kuin uusi ihminen - uusi mies! - ja valmis kiipeämään ilopuuhun koko viikonlopuksi!

Ei kommentteja:

Top-5

1. Perjantai 2. Piimä ja näkkileipä 3. Ilta-aurinko 4. Hiljaisuus 5. Olut (alkoholiton) Minulle kelpaa alkoholiton olut, myös kaikkein halvi...