keskiviikkona, helmikuuta 09, 2005

Hunajaista myrkkyä

Katsoin jo toisen kerran peräkkäin ohjelman, ja tälläkin kertaa tärkeästä syystä. Bändivieraana oli nimittäin Husky Rescue. Huumaannuin jo pelkästä Veitolasta, mutta kun yhtye esitti Alice Cooperin Poisonin (!) vajosin laulajattaren jumalaiseen, sensuelliin ääneen niin syvälle.
[Yhtä lailla olen joskus sukeltanut hänen emonsa silmiin. Uh.]

Tehosekoittimen Otto oli myös vieraana. Poika oli kasvattanut parran, asettanut päähänsä hassun hatun ja julkaissut runokirjan. Katsojia kiusattiin lukemalla yhden runoista ääneen, joka kuulemma kertoi pettämisestä ja rakastelemisesta. Toistaiseksi paras Oton saavutus lyriikan alalla on ollut hieno rock-teksti lauluun nimeltä Pillitä Elli pillitä. Näyte:
No tiedäthän sä mut

Mä olen ylpee
Ja tiedäthän sä sen
Et mä en jaksa olla mukava
Mun tarvitsee vain skulaa rokkia
K. Röyhkäkin on valinnut sen parhaita rock-tekstejä esittelevään kirjaansa Get on. Tehosekoittimella oli muutama todella hyvä rock and roll-laulu.

7 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

"Sä et näytä YHTÄÄN siltä, että kuuntelisit meidän musiikkia, mutta osta TEHOSEKOITTIMEN CD"
Tällä myyvällä mainospuheella joku outo lyhyt kiharatukkainen mieshenkilö yritti myydä minulle tuntemattoman yhtyeen levyä Ruisrockissa eräänä kesänä kauan sitten. Jäi ostamatta sillä olin käyttänyt viimeiset kolikkoni maittavan fish-and-chips aterian hankkimiseen (ja sitäkään en koskaan päässyt maistamaan sillä avuliaat ystäväni onnistuivat jotenkin räpeltämään annoksen ylösalaisin maahan...)
-Wili

Mackan kirjoitti...

Ruisrock-tapahtumassa on minunkin kauan jonottamia ruokia maahan kännissä heitelty (kiinalaisen iloliemen vauhdittamana). Vuosi oli muistaakseni 1994.

Kerran näin Tampereella Tehosekoittimen istuvan baarin puolella pimeässä aurinkolasit päässä. Meinasin, että "äläkää viittikkö isot ihimiset" mutten uskaltanut. Olin ns. selvinpäin liikenteessä.

Antti L kirjoitti...

Miten ihmeessä onnistuin jo toisen kerran putkeen missaamaan ihku-marian ohjelman??!! Vaan ei hätää: sehän tulee uusintana parin tunnin päästä! :P

Mackan kirjoitti...

Kannattaa katsoa ;)

Inka kirjoitti...

Kinastelin kerran Tehosekoittimen kanssa junassa. En muista mistä aiheesta. Siitä muutaman vuoden kuluttua sain kuulla Tehistä lainaten "Sä oot mun sex and drugs and rock'n roll..." Esittäjä pani kaiken peliin, mutta minusta viisu ei täyttänyt kaikkia serenadilta odotettuja ominaisuuksia...

Antti L kirjoitti...

Katsastin voice out!- uusinnan kokkailun lomassa ja kyllähän tuo kannatti: varsinkin Huskyjen Poison- versionti oli vallan mainio!

tontsa kirjoitti...

minun eka tehiskokemus on vuodelta 93, kun lahdenalueen pumput tuli kuopion nuokkarille keikalle. kavereitteni sAhAjAuho-orkesteri lämmitti yleisöä lyhyen historiansa ainolla keikalla. sahajauhon treenirummut oli muuten nykyisin tyttäressä musisoivan iivarisen villen kellarissa lojunut sohva ja joku sanko.
tehiksen lisäks lavalla jyysti myös apulanta ja lehtivihreät. kahvion puolella akustisesti jammaili suudelma, eli kissiä suomeksi lovepunkasenteella.
ikimuistoinen ilta...

Top-5

Grand Hotel Tammer Fit Wok (Verkatehtaankadulla) Laiska käveleminen  Päiväunet Ekstra-luokka (VR) Mitä vanhemmaksi tulen, sitä tiiviimmin ol...